Presse

PRESSEN OM OS

TIL PRESSEN

Hvad pressen mener om os:

Dansk kunst-presse:

"Evans er netop nu aktuel på Kunsthal Aarhus med videoinstallationen What the Heart Wants, der skabte stor opmærksomhed på Berlin Biennalen 2016, og lad det være sagt med det samme: Tak for det. Det er et hit at få den til Aarhus. De styrer i kunsthallen!"

"Cécile B. Evans tager den eksistentielle undersøgelse helt ind i hjertet af den teknologiske nutid. What The Heart Wants er en suveræn videoinstallation på Kunsthal Aarhus."
-Ole Bak Jakobsen, kunsten.nu 04/02/2017

"What the Heart Wants er et særdeles smukt, meditativt og tankevækkende værk, der er hvert minut værd!"
Århus Stiftstidende, 27/01/17

"Thomas Hirschhorns Pixel-Collage på Kunsthal Aarhus stiller vigtige spørgsmål om medier og censur."
Århus Stiftstidende, 25/01/2017

"'IWILLMEDIEVALFUTUREYOU5' er den bedst kuraterede gruppeudstilling, jeg har set i 2016. Den er mere fremtidsskuldret, præcis og ikke mindst sjovere end årets hypede Berlin-biennale og, ja, nærmest indeholdende en hel biennales potentiale i sig: Teoretisk, filososfik og æstetisk er vi ude i nogle vidtrækkende perspektiver, og udstillingen i Aarhus her mere energi og nysgerrighed, end samtlige københavnske kunsthaller kan mønstre tilsammen en tilfældig dag i december. (...) Jeg skal ind at se den nye 'Star Wars'-film til jul, men hvis du er i nærheden af Aarhus, skal du gøre dig selv den tjeneste at smutte forbi Kunshal Aahus. Det er her, den rigtige stjernekrig udspilles."
-Mathias Kryger, Politiken 17/12/2016

""Watched!" er en på alle måder højaktuel udstilling i Kunsthal Aarhus.
Den voluminøse bog, der ledsager udstillingen, er netop blevet kåret blandt årets 35 bedste fotobøger a Ameriaksne Time Magazine" 
-Thomas Nygaard, Århus Stiftstidende 25/11/2016

"iwillmedievalfutureyou5 på Kunsthal Aarhus er en kryptisk udstilling, men dybt fascinerende blanding af fortid, nutid og fremtidsvisioner."
...
"iwillwedievalfutureyou5 er ikke en let tilgængelig udstilling. Og grundet mængden af videoværker heller ikke en udstilling man får ret meget ud af at skimme igennem på en halv time. Men tager man sig tiden og fordyber sig i de enkelte værker, åbenbarer der sig en kompleks og fascinerende verden, der er hele besværet værd."
- Christian Salling, Århus Stiftstidende 20/11/2016

"Kunsthal Aarhus tager stikket hjem med to parallelle udstillinger med eksperimenterende bio-kunst og en tyve år gammel udstillingsmanual"
...
"Kunsthallens fortolkning af Do It har skabt en behageligt uformel ramme med en række stærke værker, der indbyder til interaktion. Værkernes spændvidde fra det konceptuelt tunge til det humoristiske og umiddelbare appellerer bredt men er alligevel bundet fint sammen i et homogent udtryk. Selvom Do It snart har 25 år på bagen, fremstår udstillingskonceptet stadig vitalt og aktuelt."
 - Christian Salling, Århus Stiftstidende 4/10/2015

"Flamingos værk er komplekst, med et højt teoretisk abstraktionsniveau. Samtidig besidder det en charmerende umiddelbarhed, hvor små indlejrede fortællinger appellerer til både fantasi og intellekt, på en særdeles original måde. En slidt kliché hævder, at der er en hårfin grænse imellem at være gal og genial, og selvom Ant’s Way måske på overfladen ligner noget fra en gal videnskabsmands laboratorium, er der tale om et både visuelt og konceptuelt stærkt værk."
- Christian Salling, Århus Stiftstidende 4/10/2015

"Kunsthal Aarhus’ udstillingsserie ”Collective making”, som kunstnerkollektivet N55 alias Till Wolfer og Ion Sørvin i februar åbnede med ”Extreme Sharing: XYZ Open City”, er et smukt eksempel på det, man kan kalde kulturens grundforskning."
- Palle Vinther, JP Aarhus 8/6/2015

"Gensyn med Aarhus garden: Med en slidt kunstnerrapport fra tressernes Aarhus og under mottoet “kun fra det ultralokale kan man nå det universelle” folder Systemics #4 sig stimulerende og kaotisk ud på Kunsthal Aarhus. Men præsentationen udstiller også både nostalgien og problemerne, når den forjættede avantgarde skal genindspilles."
- Ole Bak Jakobsen, kunsten.nu 11/10/2014

"Systemics Series er en ualmindelig cool udstillingsrække og en god modvægt til de store og mere spektakulære udstillinger i den danske kunstverden... Der er for få steder herhjemme, som vil, kan eller orker at give sig i kast med tusindvis af kinesiske hverdagsobjekter, kringlet systemteori og poetiske maskiner."
Theis Vallø Madsen, kunsten.nu 24/01/2014

International presse:

‘Connecting with the past in order to re-approach the future might seem an attractive alternative to the current landscape, deplete of any new social visions beyond global capitalism.’ Line Ellegaard considers the strategies at play in an exhibition that reinterprets Århus Rapport 1961–1969, an anthology of experimental artistic activities in 1960s Denmark.
- Line Ellegaard, Afterall, 19/12/2012

“Systemics #4 undermines any neat historicizing of such fragmentary moments by using the archive as an apparatus to both engage the original works and ponder the future of artistic practice itself... Like the rest of the exhibition, these works highlight the curators’ acute understanding that the new report published to accompany Systemics #4 inevitably presents only a partial account of an experimental project for future art historians seeking to reengage with the past."
- Kerry Greaves, Artforum, critics' picks, 11/12/2014

"Thanks in part to the arrival of new Artistic Director Joasia Krysa, it has recently embarked on a more ambitious programme, setting up a series of four smartly curated group exhibitions on a single theme over the course of a year."
- Christy Lange, Frieze, London, 27/03/2014

"En imponerende kompromissløs utstillingsserie på Kunsthall Aarhus (...) viser dataalderens eksistensielle sider (...) Det er likevel klart at utstillingsrekken som helhet løfter fram problematikker man er nødt til å jobbe seg gjennom dersom man vil utvikle et politisk program i dag. Formidlingen av teknologiske og historiske erfaringer er rett og slett uvanlig ansporende."
Ellef Prestsæter, Klassekampen, Oslo, 26/03/2014

"Especially in the last one and a half years, the Kunsthal Aarhus has been steadily increasing attendance. At the opening of the exhibition of conceptual art series Systemics, the house is literally overrun with excited, inquisitive people."
Fatma Aydemir, Tageszeitung, Berlin, 23/01/2014